Звіт керівника за 2018-2019 навчальний рік

 Звіт керівника Хмельницького дошкільного навчального закладу                          № 26 «Кульбабка»

Ліщишиної – Гарук Олени Петрівни

перед педагогічним колективом, батьками та громадськістю

за період 2018/2019 навчального року

04.06.2019 року

Даний звіт зроблений на підставі наказу Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 р. № 178 «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» та з метою інформування громадськості про діяльність дошкільного навчального закладу в 2018/2019 навчальному році.

 

Мета:

Подальше утвердження відкритої і демократичної державно-громадської системи управління дошкільним навчальним закладом, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень запровадження колегіальної етики управлінської діяльності завідуючої.

Хмельницький дошкільний навчальний заклад № 26 «Кульбабка» у своїй роботі підпорядковується Департаменту освіти  і  науки  Хмельницької  міської  ради; розташований за адресою: м. Хмельницький, вул. Інститутська, №19/3. Згідно проектної потужності розрахований на 265 місць. В 2018/2019 навчальному році в дошкільному навчальному закладі функціонувало 12 груп дітей дошкільного віку та 2 групи раннього віку із загальною кількістю  395  дітей.

Групи в дошкільному закладі комплектуються за віковими ознаками.

Хмельницький дошкільний навчальний заклад № 26 «Кульбабка» працює за п’яти-денним робочим тижнем за наступним режимом роботи груп: з 7.00 до 19.00 год., спеціальні (логопедичні та інклюзивні) групи – з 7.30 до 18.00 год., чергова група – 7.00 – 19.00 год.

З метою створення умов для фізичного, розумового і духовного розвитку в дошкільному закладі оснащені та діють музична зала, спортивна  зала, хореографічна  студія, медичний кабінет та ізолятор, методичний кабінет,  кабінет  практичного  психолога,  3  кабінети  для  учителів-логопедів,  для  керівника  гуртка  англійської  мови;  кабінет  для  музичних  керівників;  кабінет  заступника  завідуючої  з  господарської  частини,  бухгалтерія;  підсобне  приміщення для  робітника  з  обслуговування  та  двірників.

Згідно штатного розпису в дошкільному навчальному закладі працюють працює 76 чоловік, 41 з них – педагогічні працівники, 37 – обслуговуючий та технічний персонал.

Результати соціально-дидактичного аудиту відповідності засвідчили достатній рівень професійної компетентності й можливостей педагогів ХДНЗ № 26 «Кульбабка». Параметри рівнів кваліфікації, освіти за статистичними підрахунками дорівнюють нормі.

В дошкільному закладі працюють 41 педагогів: 26 вихователів, вихователь-методист,              4 музичних керівника, практичний психолог, інструктор з  фізичного  виховання, 3 учителя-логопеда, 3 асистенти вихователя. 1 сумісник – корекційний психолог. 2 суміщення посади – учитель-дефектолог + учитель-логопед.  60% педагогів мають повну вищу освіту, 5% – базову  вищу  (бакалавр),  35 %  – неповну  вищу  освіту  (молодший  спеціаліст). За віковою категорією: працівників віком до 30 років – 23%, 31-40 років – 33%, 41-50 років – 13%, 51-60 років – 26%, понад 60 років – 5%.

Дошкільний навчальний заклад здійснює свою діяльність відповідно до нормативних документів та законодавчих актів України:

– Конституції України,

– Закону України «Про освіту»,

– Закону України «Про дошкільну освіту»,

– «Положення про дошкільний навчальний заклад»,

– Базового компоненту дошкільної освіти України

– Закону України «Про відпустки»

– Освітньої програми для дітей від 2 до 6 років «Дитина»

Крім програмового забезпечення, при організації роботи з дітьми дошкільного віку педагоги керувалися переліком навчальних видань, рекомендованих до використання в освіт-ньому процесі дошкільних навчальних закладів у 2018/2019 навчальному році. А також, відповідно власного Статуту, Колективного договору та Правил внутрішнього трудового розпорядку.

Головною метою дошкільного навчального закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

У 2018/2019  навчальному  році  призначено  на  посади  вихователя – Данилишина Г.В, вихователь; Марченко Г.В., корекційний психолог, Березюк Ю.О., Мандрик Н.Л., Совгиря О.О., асистенти вихователів ;  на  посаду  кухаря – Самітовська Т.І.; на посаду сестри медичної з дієтичного харчування Крупник Л.М.; двірника – Кисіль Л.О.; пішли у  декретну  відпустку – вихователь Данилишена Г.В., асистент вихователя Совгиря О.О.; на пенсію – сестра медична старша Мазур В.Н., Швець Г.М.

Станом на 04.06.2019 року наявні вакантні посади: 5 вихователі, 2 асистента вихователя, 1 учитель-дефектолог, 2 помічника вихователя, 1 підсобний робітник кухні,

Аналіз роботи щодо підвищення фахової майстерності педагогів свідчить, що протягом 2018/2019 років згідно плану пройшли курсову перепідготовку при ХОІППО Кумановська Т.Л., Оліщук Н.В., Власюк К.В., Субота С.Л., Паращук К.Л., Флоря В.А., Мендрик Н.Л., Зелінська О.Ф.

Велике значення у виявленні рівня професійної майстерності педагогів, стимулюванні їх творчої активності відіграє атестація, яка проводиться відповідно до Закону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників. В 2018/2019  навчальному році було атестовано 7 педагогів.

За результатами атестації присвоєно:  підтверджено раніше присвоєну кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» керівнику музичному  Флоря В.А.; присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст  другої  категорії» вихователю Хітрич О.М.; підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст  першої  категорії» вихователю Онишковій Л.З., керівнику  гуртка  хореографії Флорі В.А. – підтверджено раніше присвоєний 12 тарифний розряд; вихователям Оліщук Н.В., Власюк К.В., Охман Л.Л. – 11 тарифний розряд; 1 педагогічному працівнику  присвоєно  педагогічне  звання «вихователь – методист», Флоря В.А.

Для забезпечення рівного доступу до дошкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами, в тому числі з інвалідністю, в ДНЗ було організовано діяльність інклюзивних груп, де виховувалось 12 дітей на підстав висновків комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей ХМППК та ІРЦ.

Керуючись основними положеннями нормативних документів, які визначають сучасну законодавчу базу й методичне забезпечення дошкільної освіти та планом роботи на 2018/2019 навчальний рік, колектив дошкільного  навчального закладу №26 «Кульбабка» зосередив  увагу на реалізацієї  таких  пріоритетних  напрямів:

  1. Удосконалення системи виховання у дошкільників патріотичних почуттів, формування узагальнених норм і правил моральної поведінки, етичних уявлень в процесі художньо-мовленнєвої діяльності.
  2. Формування здоров’язбережувального середовища та здорового способу життя дітей у форматі співпраці дитячих, батьківських та педагогічних колективів.
  3. Організація освітнього процесу на принципах наступності та перспективності в роботі ланок дошкільної та початкової освіти шляхом реалізації діяльнісного підходу.
  4. Створення умов для забезпечення індивідуально-особистісного та професійно-діяль-нісного самовдосконалення педагогів завдяки активізації їх базисної освіти, набуття професійного досвіду.
  5. Для реалізації зазначених завдань у річному плані роботи закладу було визначено комплекс управлінських, методичних, організаційно – педагогічних форм роботи

На педагогічних радах, виробничих нарадах, нарадах при завідуючій, інструктивно – методичних зібраннях реалізація зазначених вище завдань аналізувалась,вносились корективи, щодо удосконалення роботи закладу.

Вжиті заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-річного віку

Відповідно до Законів України «Про дошкільну освіту» (ст.19), «Про місцеве самоврядування в Україні» (ст.32), згідно електронної черги протягом 2018/2019 навчального року зараховані та повністю охоплені дошкільною освітою діти віком від 3 до 5 років.

Вжиті заходи щодо впровадження

інноваційних педагогічних технологій у навчальний процесс

 

Провідним мотивом діяльності дошкільного навчального закладу в 2018/2019 навчальному році став пошук осмислених орієнтирів та конкретних освітніх форм, які допомогли ДНЗ реально здійснювати реформу своєї діяльності, знайти власне обличчя та статус, певний стиль роботи. При визначенні завдань на поточний рік були враховані їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, наслідки роботи в минулому навчальному році, реальні можливості колективу.

Для вирішення завдань, спрямованих на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів,  в дошкільному закладі були проведені масові (педради, семінари, семінари-практикуми, консультації), групові (методичні об’єднання,  наставництво) та індивідуальні (самоосвіта, докурсові та післякурсові завдання) форми методичної роботи.

Одним з  показників  результативності  роботи  ДНЗ  є  діяльність  педагогічного  колективу  з  виконання  Державного  стандарту  дошкільної  освіти – БКДО.

Протягом навчального року здійснювався моніторинг  компетенцій  дітей  старшого дошкільного  віку та  проводилась педагогічна діагностика  дітей  середнього,  молодшого  та  раннього  віку

Робота організовувалась  таким  чином:  визначався  рівень  розвитку  дітей  на  початок  навчального року,  за півріччя  (січень  місяць)  та  на кінець  н.р.

Вихователем-методистом Селютіною В.П., вихователями та спеціалістами робиться  аналіз  досягнень  кожної  дитини,  відстежуються  показники  моніторингу  та  відповідно  виконання  вимог  освітніх  ліній  БКДО.

Так ми  бачимо  найкращі  досягнення  наших  вихованців  та  визначаємо  проблеми  подальшої  роботи:  що робити  з  кожною  конкретною  дитиною,  яка  потребує  корекції,  допомоги.  Тут  проводиться  індивідуальна  робота  з  дитиною,  диференціація  завдань  під  час  занять.  Для  цього  є  досить  багато  демонстраційного  та  роздаткового  матеріалу,  який  розподілений  відповідно рівнів  розвитку  дітей.

Разом з  тим  для  того,  щоб  покращилась  якість  дошкільної  освіти  та  підвищились  показники виконання  Державного  стандарту  постійно  відбувається  підвищення  професійної  діяльності  педагогів,  що  й сприяє  покращенню результативності дітей через  різноманітні  форми  роботи  з педагогами на виконання завдань  роботи  річного плану роботи.  Всі  ці  форми  є  дієвими,  так  як  стимулюють  вихователів  працювати.

Методична робота в дошкільному закладі набула сьогодні аналітичного характеру, а її результати – діагностичної спрямованості. Інформація, одержана шляхом аналізу та діагностики, використовується для підвищення не тільки якості педагогічного процесу, але й кваліфікації вихователів.

 

Надання соціальної підтримки та допомоги дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей:

 

В ХДНЗ № 26 «Кульбабка»  проводиться планомірна постійна робота щодо соціального захисту дітей відповідно до  нормативних документів: Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про внесення змін до Закону України «Про основи соціального захисту бездомних громадян і безпритульних дітей», наказів Міністерства освіти і науки України  від 01.02.2010 № 59 «Про вжиття заходів щодо запобігання насильству над дітьми», від 29.10.2010 № 1023 «Щодо  профілактики   злочинності і  правопорушень  серед  дітей, захисту їх прав на освіту», від 30.12.2010 № 1312 «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Національної кампанії «Стоп насильство»,  від 30.12.2010 № 1313 «Про виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від  22.11.2010  № 2140» та інших.

Дана робота проводиться з метою забезпечення реалізації державної політики щодо охорони прав дитинства та соціального захисту дітей пільгових категорій та створення належних умов для їх соціально-психологічної адаптації та всебічного, гармонійного розвитку. На початок навчального року було складено банк даних та надано до управління освіти списки дітей пільгових категорій. На підставі поданих підтверджуючих документів було видано наказ про забезпечення цих дітей пільгами в оплаті за харчування.

 

Вжиті заходи щодо зміцнення та модернізації                                                                                      матеріально-технічної бази освітнього процесу

 

Завдяки активний співпраці батьків, вихователів, керівництва, міської ради, спонсорів матеріально-технічна база дошкільного навчального закладу у 2018/2019 навчальному році значно покращилась.

За рахунок спонсорської допомоги батьківської громади груп № 6, 10, 11, 12 в дошкільному закладі було відремонтовано східці лівого корпусу закладу, а саме: здійснено демонтаж старої плитки східців, здійснено облицювальні роботи новою плиткою;

 

  • також в цьому навчальному році за рахунок бюджетних коштів було здійснено поточний ремонт даху будівлі на суму 18185.00 грн., ремонт системи опалення – 50 000.00 грн.; придбано матеріали та обладнання на суму 170341.24 коп., а саме: перегородки в туалети всіх груп; кружки, каструлі, світильники і лампи, миючі, радіатори, Новорічні подарунки, опромінювачі бактерицидні, медикаменти;

 

 

 

  • за рахунок благодійних надходжень придбано:

 

Призначення Сума Фонд надходження

 

Кулер  950.00 виконком ХМР
Бутель 190.00 виконком ХМР
Меблі 1500.00 батьківський фонд
Рушники дитячі 768.00 батьківський фонд
Тюль, штори,

гардини

3918.76 батьківський фонд
Сантехніка 90.00 батьківський фонд
Інші послуги 80.00 батьківський фонд
Прання килимів 10263.60 ФОП Ганський Ю.Г. «Ки лим.ко»
РАЗОМ 17760.36  
Спортивне обладнан-ня 7627.00 Благодійні внески від оренди

 

  • від зароблених коштів по наданню додаткових освітніх послуг було придбано:

з/п

Назва товару сума

 

1. Електротовари 1305.00
2. Ремонт:  
3. обладнання, меблів

покрівлі

14600.00

7371.14

4. тепломереж 15000.00
5. Господарчі товари та інвентар 6179.00
6. М’який інвентар 17.100.00
7. Будівельні матеріали, сантехніка 28480,86
8. Побутова техніка, обладнання 50118,36
9. Медикаменти, медобладнання 1787.88
10. Підписка преси 6339.15
11. Бланки канцтовари 8705.69
12. Миючі, дезінфікуючі 1993.75
13. Перфоратор 1894.00
14. Спортивне обладнання 21798.00
15. Посуд 3700.00
16. Музична апаратура 6499.90
17. Комп’ютер, ноутбук, комплектуючі до комп’ютера 9262.00
18. Холодильна камера, холодильник 7704.00
19. Сантехніка 4757.95
20. Обслуговування пожежних кранів 1832.00
21. Вивіз смітті, дератизація 1015.59
22. Програмне забезпечення, обслуговування 2200.00
23. Заміна сповіщувача 1000.00
24. Послуги по проведенню тендера 3500.00
25. Інші послуги  
26. Всього 207920, 48

 

Соціальний захист, збереження та зміцнення здоров’я

вихованців та педагогічних працівників

 

Одним з приорітетних напрямків керівника є забезпечення соціального захисту, збереження та зміцнення здоров’я дітей і працівників закладу.

Загальна кількість захворювань серед новоприбулих дітей збільшується, отже, здоров`я дітей та фізкультурно-оздоровча робота в дошкільному закладі потребує більш пильної уваги, про що також доводять результати.

Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при завідуючій, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення.

Великого значення приділено загартуванню дітей в умовах дошкільного закладу та сім’ї з метою зниження захворюваності дітей. Була звернена увага на проведення оздоровчих заходів (загартування повітрям і водою, вживання часнику, цибулі), попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях. Ці питання розглядалися на засіданнях методичної ради (грудень, травень), на консультаціях для вихователів (жовтень, червень), загальних батьківських зборах (травень), виробничих нарадах (вересень, травень).

Харчування дітей в дошкільному навчальному закладі у 2018/2019 навчальному році здійснювалось на суму 15.00/25.00 грн. за перспективним двотижневим меню, яке погоджено в облсанепідемстанції. Це дозволило наблизити виконання норм харчування до адекватної компенсації фізіологічної потреби дітей, збереження їх здоров’я та забезпечення їх нормального фізичного розвитку. Але виконання норм дуже залежить від постійно зростаючих цін на продукти і тому іноді дуже важко утримати їх на необхідному рівні.

Аналіз

виконання норм харчування дітей у дошкільному навчальному закладі

 

 

з/п

 

Назва продукту

Норма в грамах                на одну дитину                     в день Норма на н.р. Фактично Недовиконано

до норми

 Перевико-нано

норму

1 хліб 110 5890 5668 222  
2 борошно 20/25 1327 1280 47  
3 крупи 40 2142 3091   949 (15%)
4 картопля 150/220 11615 9144 2471  
5 овочі 200 10709 7098 3611 – 40%
6 цукор 40/55 2910 2828 82  
7 масло вершкове 17/23 1217 1094 123  
8 яйце 1/2 26774 12464 14310 -40%
9 молоко 350/450 23861 8900 14961 -30%
10 сир 40/50 2654 1690 964 -20%
11 м’ясо 85/100 5319 3431 1888 -30%
12 риба 25/50 2618 5554 2064 -70%
13 сметана 10 535 436 99  
14 олія 6/9 474 427 47  

Протягом року здійснювався систематичний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних умов організації харчування: приготуванням страв, дотримання технології приготування їжі, нормативного об’єму страв. Продукти харчування та продовольча сировина надходили із супровідними документами відповідно до нормативних вимог.

Також в дошкільному закладі організоване дієтичне харчування. Дієтичне харчування дітям призначається дільничим лікарем або відповідного профілю закладу охорони здоров’я: дітям, які часто і тривало хворіють, мають хронічні захворювання (в період загострення хвороби), призначається номер дієти (№5, №7, №8, безмолочна дієта). Крупник Л.М., сестрою медичною з дієтичного харчування, на підставі довідок складаються списки дітей для організації дієти, керівником закладу видається наказ «Про організацію дієтичного харчування».

Для приготування дієтичного харчування Крупник Л.М. подає шеф-кухарю список дітей з відповідним номером дієти, номер групи, в якій знаходиться дитина, проводить роз’яснювальну роботу з вихователем та помічником вихователя з даного питання. Страви готуються відповідно до технологічних карток дієтичного харчування.

04 березня 2019 року Головним управлінням Держпродспоживслужби в Хмельницькій області було проведено лабораторні дослідження на наявність патогенного стафілококу. Результати обстеження – негативні.     Квітня 2019 року здійснено планову перевірку з охорони праці.

Постачальниками продуктів харчування в дошкільний заклад є «Агрофірма «Фенікс», ПП «Таврія Плюс», ПАТ «Фірма Бакалія», ПрАТ «Деражнянський молочний завод», ПП «Агропродукт», ФОП Яськов В.В., ФОП Крупельницька Н.І., ТОВ «Деражня Агро», ПрАТ «Хмельницька маслосирбаза», ФОП Станецький В.О., ТОВ «Торговий дім» Хмельницькхліб». Режим харчування здійснювався відповідно до режиму кожної вікової групи. Постачання продуктів відбувається щонеділі, за попереднім замовленням. Протягом року в дитячому раціоні наявні всі види круп, овочів,фруктів (яблука, лимон яйця, кисло-молочні продукти ( молоко, сметана, сир кисломолочний, йогурт), риба морожена, м’ясо (кури, свинина, яловичина), овочі (картопля, капуста, морква, цибуля, буряк),  в літній період іде постачання молодої картоплі, капусти, огірків, помідорів).

Медичне обслуговування дітей дошкільного закладу здійснюється органом охорони здоров’я на безоплатній основі (міською дитячою поліклінікою). Медична сестра закладу здійснює профілактичні заходи в тому числі проведення обов’язкових оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, загартування, дотриманням санітарно-гігієнічних норм та правил.

Щодо медичного огляду працівників, то згідно Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 24 березня 2016 року N 234, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 квітня 2016 р. за N 563/28693, кожен працівник закладу за планом  2 рази на рік проходить обов’язковий безкоштовний медичний огляд, який фіксується в індивідуальних медичних книжках. Згідно трудового стажу робітників надаються виплати по листам непрацездатності педагогічним працівникам закладу надається щорічна відпустка з наданням матеріальної допомоги на оздоровлення – згідно діючого законодавства (ст.57) Закону України «Про освіту».

Виконання Закону України «Про звернення громадян»

 

На виконання Закону України «Про звернення громадян» від 02.10.1996 р., Указу Президента України № 700/2002 «Про додаткові заходи забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення», проведено ряд заходів, а саме : заведені журнали обліку особистого прийому громадян, реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Звернення здебільшого відбуваються з приводу зарахування дітей до дошкільного закладу. Так, на сьогоднішній день прийнято від батьків 144 заяв про прийняття дитини в дошкільний заклад. В основному це діти раннього, молодшого дошкільного віку. В зв’язку зі зміною місця проживання з закладу вибуло 7 дошкільнят. Завдяки цим заявам ми прогнозуємо кількість груп на наступний навчальний рік та поступовий прийом дітей.

На 2018/2019 навчальний рік зменшення груп у нас не відбудеться, вже сформовані групи і набрана необхідна кількість дітей. В групи раннього віку діти приходять поступово, проходячи певний період адаптації, звикають до режиму закладу, харчування, сну.

Головною метою дошкільного закладу є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді та оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового і духовного розвитку.

Діяльність закладу, згідно Статуту, направлена на реалізацію основних завдань дошкільної освіти: збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я дітей; формування їх особистості, розвиток творчих здібностей та нахилів; забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту; виховання потреби в самореалізації та самоствердженні.

Колектив ДНЗ налаштований на працю в режимі розвитку, відновлення, впровадження інновацій.

Від імені всього колективу закладу і особисто від себе виношу подяку всім працівникам ХДНЗ № 26 «Кульбабка», батькам вихованців, які небайдужі до життя дошкільного закладу  та завжди приймають активну участь у різноманітних заходах щодо його покращення, за спільну роботу, розуміння, підтримку і можливість реалізації наших ідей.

 

 

 

 

Залишити коментар: